Wat het geheim is achter het succes van de Efteling op de Duitse markt? Daarover spreekt Markus Sadowski, Commercieel Manager voor Duitsland bij de Efteling. Hij vertelt tijdens het openingspanel op de Duitslanddag over de strategische stappen van de Efteling bij de oosterburen.

Als Nederlands grootste themapark en het op twee na grootste themapark van Europa heeft de Efteling al jaren een internationale groeistrategie, met een bijzondere focus op Duitsland. In Keulen heeft het attractiepark zelfs een eigen kantoor met drie medewerkers. Daarmee wordt het belang van Duitsland als sleutelmarkt buiten Nederland onderstreept.

Om het merk in Duitsland verder te ontwikkelen en meer bezoekers uit Duitsland aan te trekken, zet de Efteling niet alleen in op traditionele marketingactiviteiten zoals radio, out-of-home (OOH) advertising en digitale platforms. De organisatie hecht ook veel waarde aan het samenwerken met lokale partners die bij de Efteling passen. Bent u benieuwd naar het succesverhaal van de Efteling? Meld u dan nu alvast aan voor de Duitslanddag.