DE FABRIQUE UTRECHT

FAQ

Staat uw vraag er niet bij? Mailt u dan naar duitslanddag@dnhk.org

Corona-virus

Hoe gaat de organisatie van de Duitslanddag om met het coronavirus?

De Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) houdt de adviezen van het RIVM en de overheid nauwlettend in de gaten. Kijk hier voor het meest actuele statement.

Duitslanddag verplaatst!

De Duitslanddag 2020 is vanwege de actuele situatie omtrent het coronavirus verplaatst naar maandag 14 september 2020.
Kijk hier voor meer informatie over deze wijziging onder ‘NIEUWS‘.

Wat gebeurt er met mijn registratie?

Uw e-ticket voor de Duitslanddag 2020 blijft geldig. U bent automatisch aangemeld voor 14 september 2020.
Kunt u in september niet deelnemen? U kunt zich afmelden via de registratiepagina op www.eventbrite.nl/signin

Het lukt mij niet om af te melden.

Bent u door een collega aangemeld? Dan kan hij / zij uw registratie voor de Duitslanddag annuleren in het eventbrite-account.
Lukt het niet om u af te melden? Dan kunt u een mailtje sturen aan duitslanddag@dnhk.org 

 

Aanmelding & e-ticket

Tot wanneer is de bezoekersaanmelding geopend?

De bezoekersaanmelding sluit op 13 september om 12:00 uur.

Moet ik een ticket hebben om de Duitslanddag te bezoeken?

Om de Duitslanddag te bezoeken heeft u een ticket nodig. Deze zijn voor bezoekers gratis en voor dienstverleners €75,- (excl. BTW). U kunt uw e-ticket aanvragen op www.duitslanddag.nl/aanmelden. Hier vindt u ook de deelnamevoorwaarden.

Hoeveel kost een ticket voor de Duitslanddag?

Een ticket voor de Duitslanddag heeft een waarde van € 75,- (excl. BTW). Wilt u met uw bedrijf de Duitse markt op of uw activiteiten uitbreiden? Dan is deelname gratis met max. 4 personen. Bent u adviseur en begeleidt u bedrijven bij hun activiteiten in het buurland? Dan ontvangt u na aanmelding een factuur van €75,- (excl. BTW). Bent u lid van de DNHK? Dan kunt u met 2 personen kosteloos deelnemen.

Moet ik mijn e-ticket printen?

Nee, u kunt uw e-ticket ook digitaal meenemen en op uw smartphone tonen bij binnenkomst.

Ik ben mijn ticket kwijt, wat moet ik doen?

De e-tickets worden omstreeks 15 maart 2020 verzonden. Checkt u na die tijd a.u.b. eerst uw spamfilter. Heeft u geen mail ontvangen of kunt deze niet terugvinden? Neemt u dan contact met ons op via duitslanddag@dnhk.org

Kan ik mij ter plaatse nog aanmelden?

Deelname aan de Duitslanddag geschiedt op basis van aanmelding vooraf. U ontvangt dan een e-ticket, dat u toegang biedt tot het evenement.Wilt u zich ter plaatse zonder aanmelding registreren, dan gelden eveneens de deelnamevoorwaarden zoals beschreven op www.duitslanddag.nl/aanmelden.

Aanmelden ter plaatse kan uitsluitend wanneer er nog tickets beschikbaar zijn voor het event;  vol = vol.

Kan een collega met mijn e-ticket deelnemen?

Uw e-ticket bevat uw persoonlijke registratie voor de Duitslanddag met naam voor op uw badge ter plaatse.  Dit e-ticket staat op naam en kan daarom niet door een collega worden gebruikt. Hij/zij dient zichzelf te registreren voor de Duitslanddag.

Het lukt mij niet om af te melden.

Bent u door een collega aangemeld? Dan kan hij / zij uw registratie voor de Duitslanddag annuleren in het eventbrite-account.
Lukt het niet om u af te melden? Dan kunt u een mailtje sturen aan duitslanddag@dnhk.org 

Deelname & voorwaarden

Kan ik een deelnemerslijst van alle bezoekers hebben?

Helaas kunnen wij uit privacy-overwegingen geen deelnemerslijst van de bezoekers uitgeven.
Een overzicht van alle standhouders vindt u op www.duitslanddag.nl/de-standhouders.

Wordt ik geacht om de gehele dag aanwezig te zijn? / Kan ik gedurende de dag aankomen?

Uiteraard verwelkomen wij u graag direct bij de opening van de Duitslanddag. Dit is echter geen must. U kunt zich tussen 9 en 15 uur bij de registratie aanmelden. Denkt u er a.u.b. wel aan dat de workshops van uw keuze op vaste tijden en slechts een maal per dag plaatsvinden.

Waarom moet ik bij registratie een relatie uitnodigen?

De Duitslanddag biedt ondernemers een breed scala aan waardevolle informatie over zakendoen in Duitsland. Dit programma willen wij graag gratis aan u en vele andere ondernemers ter beschikking stellen. Met uw medewerking kunnen wij nóg meer ondernemers  voorbereiden op de Duitse markt. Wij hopen uiteraard dat u de Duitslanddag in uw netwerk zult verspreiden!

Wat gebeurt er met mijn gegevens na aanmelding?

Uw gegevens worden opgeslagen in het CRM-systeem van de DNHK. Hierin wordt u vermeld als deelnemer van de Duitslanddag 2020. Uw naam, bedrijf, e-mailadres en persoonlijke programma worden eenmalig versleuteld doorgegeven aan onze registratiepartner ten behoeve van de verstrekking van uw persoonlijke e-ticket en badge ter plaatse. Deze gegevens mogen door hen niet voor andere doeleinden worden gebruikt.

Bij deelname aan de workshops in de besloten zalen op de Duitslanddag delen wij uw bezoekersinformatie met de sprekers om u na afloop handouts, aanvullende informatie of een powerpoint ter beschikking te kunnen stellen.

 

Gegevens die u achterlaat op www.duitslanddag.nl worden beheerd en verwerkt door de DNHK. De privacyverklaring van de DNHK vindt u hier.

Worden er foto’s gemaakt en wat gebeurt hiermee?

Op de Duitslanddag worden foto- en video-opnames gemaakt voor verslaglegging van het evenement. Dit gebeurt veelal op grote schaal, waarbij het deelnemersveld als geheel in groepen wordt afgebeeld. Wilt u niet individueel of in kleine groepen worden gefotografeerd? Geeft u dit dan a.u.b. ter plaatse bij de foto- of videograaf aan of stapt u bewust uit beeld tijdens de opname.
Een selectie van de foto’s wordt geplaatst op www.duitslanddag.nl evenals op www.dnhk.org. Vindt u onverhoopt een foto op de website die u graag wilt laten verwijderen, dan kunt u dit bij ons kenbaar maken per e-mail aan duitslanddag@dnhk.org. Wij passen dit dan z.s.m. voor u aan (max. 1 werkdag). Op aanvraag wordt een kleine selectie foto’s ook ter beschikking gesteld aan pers en media of geplaatst bij een persbericht, het spreekt voor zich dat de op verzoek verwijderde foto’s ook bij deze actie niet beschikbaar worden gemaakt. De DNHK heeft geen inzage in de opnames van eventuele aanwezige persfotografen.

Is aanmelding bindend?

Ja, na uw aanmelding staat u geregistreerd als bezoeker en ontvangt van ons uw persoonlijke e-ticket per e-mail. Bent u onverhoopt verhinderd, dan kunt u zich t/m uiterlijk woensdag 9 september kosteloos bij ons afmelden via de registratiepagina op www.eventbrite.nl Afmeldingen na deze datum kunnen niet meer worden verwerkt en worden behandeld als no-show en ontvangt na afloop een factuur van €75 (excl. BTW).

Hoe kan ik mij afmelden?

U kunt zich afmelden via de registratiepagina op www.eventbrite.nl/signin
Dit kan tot vrijdag 20 maart kosteloos. Afmeldingen na deze datum kunnen niet meer worden verwerkt en worden behandeld als no-show. Dat betekent dat u na afloop een factuur ontvangt t.h.v. €75 (excl. BTW).

Wanneer ontvang ik de factuur voor mijn deelname?

De factuur voor uw deelname aan de Duitslanddag ontvangt u begin september per e-mail. Wanneer u zich op later tijdstip aanmeldt, ontvangt u de factuur in principe binnen 2 werkweken – doch uiterlijk in oktober 2020.

Programma

In welke taal is het programma van de Duitslanddag?

De Duitslanddag vindt grotendeels in het Nederlands plaats. Een aantal sprekers zal in de Duitse of Engelse taal presenteren. De voertaal van de afzonderlijke programmaonderdelen vindt u op de website bij de beschrijving van de sessie.

Wat is de verschil tussen een infosessie en een workshop?

De infosessies zijn korte presentaties gedurende 20 minuten over juridische, culturele, communicatieve en marketing-gerelateerde thema’s. Deze sessies vinden op de beursvloer plaats en zijn voor iedereen toegankelijk. Een workshop is een inhoudelijke sessie met een branche-focus of overkoepelend thema. De workshops duren ca. 45-60 minuten en vinden parallel plaats.

Moet ik me voor een infosessie aanmelden?

Nee, voor een infosessie is geen aanmelding nodig.

Hoe kan ik me voor een workshop aanmelden?

U kunt ter plaatse tijdens de Duitslanddag de workshop(s) van uw keuze bezoeken.

Ik weet niet meer voor welke workshops ik mij heb aangemeld. Hoe kan ik dit zien?

Bij registratie voor de Duitslanddag heeft u mogelijk themavoorkeuren bij ons aangegeven, maar nog geen definitieve workshopkeuze gemaakt. U kunt ter plaatse tijdens de Duitslanddag de workshop van uw keuze bezoeken.

Locatie

Waar vindt de Duitslanddag plaats? (adresgegevens)

De Duitslanddag vindt plaats in De Fabrique, Westkanaaldijk 7, 3542 DA Utrecht (NL) op 14 september 2020.

Hoe is de parkeergelegenheid ter plaatse?

De Fabrique beschikt over een grote eigen parkeerterrein waar u gratis gebruik van kunt maken. Mocht het terrein onverhoopt vol zijn, dan wordt u naar een verderop gelegen parkeerplaats geleid. Hiervandaan rijdt iedere 10 minuten een shuttle-bus naar De Fabrique.

Is de locatie bereikbaar met het OV?

U kunt reizen naar station Maarssen. Hiervandaan rijdt tussen 9 en 11 uur evenals tussen 15 en 17 uur ieder kwartier een shuttle-bus, herkenbaar aan het Duitslanddaglogo. Gedurende de rest van de dag rijdt de shuttle op aanvraag.

Is er een garderobe aanwezig?

Direct naast de ingang vindt u een bewaakte garderobe. Hier kunt u tevens bagage achterlaten.

Zijn er stroompunten aanwezig?

Voor het opladen van uw mobiele apparatuur kunt u ook bij de garderobe terecht.

Is er wifi op de locatie?

Ja u kunt ter plaatse gebruik maken van een gratis wifi-verbinding. De inloggegevens vindt u bij de registratie, infobalie en garderobe.

Is er voor catering gezorgd tijdens het evenement?

Koffie, thee en fris zijn de hele dag beschikbaar bij de bars op de beursvloer. Tussen 12:30 en 13:30 uur wordt een lunch geserveerd op mobiele lunchwagens in alle beurshallen. Na afloop van het programma om ca. 16:00 uur vindt de afsluitende netwerkborrel plaats.

Standhouder

Welke standhouders zijn er op de Duitslanddag 2020?

Op de Duitslanddag zijn circa 50 standhouder aanwezig. Een uitgebreid overzicht over de standhouders vindt u op www.duitslanddag.nl/de-standhouders.

Ik ben standhouder en wil mijn stand uitbreiden, kan dat?

De beursvloer op de Duitslanddag is geheel gevuld met stands, infosessies, drankuitgifte en een podium. Er is daarom geen ruimte om de oppervlakte uit te breiden. Wanneer u uw stand wilt aanvullen met een LCD/LED-scherm of bijv. een brochurerek, dan kunt u dit bij de DNHK aanvragen.

Dag van de Duitse taal

Wat is de dag van de Duitse taal?

De dag van de Duitse taal is een initiatief van de ‘Actiegroep Duits’ om het belang van de Duitse taal onder de aandacht te brengen bij scholieren en opleidingen. Meer informatie vindt u op http://machmit.nl/over-ons/over-de-actiegroep

Waarom vindt de Dag van de Duitse Taal tegelijk plaats met de Duitslanddag?

Met een betere kennis van de Duitse taal vormen de scholieren van vandaag waardevolle toekomstige medewerkers van Nederlandse bedrijven, die actief zijn in Duitsland.
De koppeling van de beide initiatieven leidt ertoe dat de DNHK gezamenlijk met de partners van beide evenementen de zakelijke kansen in Duitsland en het belang van de Duitse taal versterkt onder de aandacht kan brengen de ondernemers, overheid, scholen en scholieren.

PARTNERS

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies" om u de beste surfervaring mogelijk te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten