Natuurhuisje, een snelgroeiend online platform voor het boeken van vakantiehuizen en vakantiewoningen in Nederland, zet zich in om niet alleen een unieke vakantie-ervaring te bieden, maar ook een positieve bijdrage te leveren aan de natuur.

Het platform doneert maar liefst 3,5% van de totale omzet aan diverse natuurprojecten in Duitsland, Nederland, België en Frankrijk. Dit initiatief ondersteunt projecten zoals de aanleg van voedselbossen, het verbeteren van leefgebieden en het verjongen van bosgebieden ten gunste van de bodemdiversiteit.

Onlangs heeft Natuurhuisje zijn aanwezigheid in Duitsland versterkt met een succesvolle radiocampagne op WDR 2. Dit leidde tot een stijging van de naamsbekendheid van het platform met maar liefst 131%.

De radiospot, toonde een groot activeringspotentieel. Meer dan de helft van de regelmatige gebruikers van vakantiehuis- en vakantiewoningaanbiedingen gaf aan geïnteresseerd te zijn om zich verder te informeren over Natuurhuisje en overweegt het platform voor toekomstige boekingen.

Charlotte Lorei, marketingmanager van Natuurhuisje GmbH, is enthousiast over de resultaten: “De radiocampagne op WDR 2 heeft ons enorm geholpen om onze doelen te bereiken, het gebruik van naturhaeuschen.de te versterken en het merk bekender te maken. We hebben bestaande gebruikers met succes kunnen activeren en nieuwe gebruikers kunnen winnen. De resultaten van het begeleidende onderzoek bevestigen onze beslissing om in 2024 voor radio als het juiste medium te kiezen. Ik ben er trots op dat we samen zo’n sterke spot hebben geproduceerd.”

Met deze initiatieven zet Natuurhuisje zich in voor duurzaamheid en toont het zijn vermogen om door gerichte campagnes het merk te laten groeien. Het platform draagt actief bij aan het behoud van de natuur en blijft een belangrijke speler in de vakantiehuizenmarkt.