Plenaire zaal Plenair
Klaas van Kruistum
Dagvoorzitter
blank
Chantal Janzen
Nederlandse actrice, presentatrice, zangeres en televisiemaker
blank
Bart van der Vis
Director Germany
Coolblue
blank
Quirine de Weerd
Director Corporate Social Responsibility & Communications
Lidl
blank
Günter Gülker
Directeur
Duits-Nederlandse Handelskamer
Plenaire zaal Plenair

Openingpanel met o.a. Coolblue, Lidl en Chantal Janzen

Voertaal: Nederlands

Wat hebben Chantal Janzen en Klaas van Kruistum gemeen met Coolblue en Lidl? Ze zijn succesvol op de Duitse markt én zitten in het openingspanel van de Duitslanddag! Samen bespreken ze hoe zij de Duitse markt veroverden. Klaas van Kruistum leidt het gesprek en vraagt zijn tafelgenoten waar kansen in Duitsland liggen.

Daarnaast licht Günter Gülker, directeur van de Duits-Nederlandse Handelskamer, het belang van initiatieven zoals de Duitslanddag en de Dag van de Duitse Taal toe, waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring centraal staan.

 

Klaas van Kruistum is dagvoorzitter van de Duitslanddag 2022 in Amersfoort. Hij is bekend van veel verschillende radio- en televisieprogramma’s voor jong en oud. Binnenkort zal Klaas dan ook weer te zien zijn in met een nieuwe seizoen van het naar hem vernoemde programma Klaas Kan Alles: een stoer populairwetenschappelijk kinderprogramma over alles wat snel, groot, apart, interessant en verbazingwekkend is. Ook was hij te zien als presentator van o.a. ZappLive, Checkpoint en De Rekenkamer. Daarnaast was hij deelnemer van Wie Is de Mol? in 2016.

Nederlandse presentatrices zijn onwaarschijnlijk populair bij onze oosterburen. In navolging van Linda de Mol en Sylvie Meis is de Nederlandse actrice, presentatrice, zangeres en founder van het mediamerk &C Chantal Janzen nu ook een supertalent op de Duitse televisie. Ze was inmiddels te zien in verschillende shows, waaronder het Duitse equivalent van The Voice Kids, Murmel mania, Zeig uns deine Stimme, en veroverde de harten van het Duitse publiek als jurylid van Das Supertalent. Bij de ‘nonnen van Vught’ spijkerde ze haar Duits bij om het Duitse avontuur aan te gaan. Wat het geheim is van haar succes? Dat hoort u op de Duitslanddag!

Bart van der Vis is de director van Coolblue Germany en houdt zich bezig met e-commerce, retail, marketing, management en groei. In minder dan een jaar tijd overzag hij de opening van Coolblue’s eerste twee winkels in het buurland, in Düsseldorf en Essen.

Quirine de Weerd is Director Corporate Social Responsibility & Communications bij Lidl. Lidl’s missie om duurzaamheid en gezondheid toegankelijk en bereikbaar te maken voor iedereen in Nederland omarmt Quirine volledig en zij zet zich hier dagelijks voor in!

Günter Gülker is sinds 2013 directeur van de Duits-Nederlandse Handelskamer. Daarvoor vervulde hij diverse functies bij de DNHK en was hij plaatsvervangend directeur bij de Zuid-Afrikaanse Handelskamer in Johannesburg. Na het eindexamen volgde Günter een industriële opleiding en studeerde hij bedrijfskunde in zowel Nederland als Duitsland.