Themasessie Marketing
Merkopbouw in Duitsland
Ondernemers zijn dagelijks direct of indirect bezig met hun bedrijfsimago. Hoe staan wij momenteel in de markt? Hoe willen wij graag gezien worden – nu en in de toekomst? Wat is er voor nodig om dit te bereiken?
De ultieme aanpak verschilt uiteraard per bedrijf. Toch zijn er vrijwel altijd praktische tips en tricks van andere ondernemers toepasbaar op uw organisatie. Daarom belichten wij in de themasessie marketing de strategie van top-merken, die in hun sector dé juiste marketingmix hebben gevonden. Zij geven u een ultiem kijkje achter de schermen. Door succesverhalen én missers met u te delen en helpen zij u op weg om uw bedrijf sterker in de markt te zetten – zowel in Nederland als in Duitsland.
Dé marketingmix voor de Duitse markt
In Duitsland zijn de verwachtingen lang niet altijd dezelfde. Inherent aan culturele verschillen tussen onze landen letten afnemers en consumenten op andere aspecten van uw product, dienst of website. U kent vast het verhaal van het “duzen” (jij-zeggen) van consumenten door IKEA, dat in Duitsland niet direct heel positief werd ontvangen. Of wellicht kent u een collega-ondernemer, die met een letterlijke vertaling van een succesvolle slogan bij de Oosterburen compleet te plank missloeg?
Dat wilt u uiteraard voorkomen! Kom daarom naar de themasessie marketing en leer van de ervaringen én praktische tips van ondernemers.
Wat kunt u van deze themasessie verwachten?
Wij hebben een interessante mix van ondernemers en experts voor u samengesteld. In key notes met facts & figures, presentaties van dé ultieme marketingstrategie én in panelgesprekken komen alle facetten van marketing aan bod. Uiteraard is er ook volop ruimte voor uw vragen!
Programma
10:15 – 11:30 | Marketing |
---|---|
10:15 uur | Welkomstwoord door dagvoorzitter Maike Speksnijder–Moser |
10:20 uur | Presentatie marketingstrategieën Coolblue, Europarcs, Pip Studio & Rituals |
10:45 uur | Panelgesprek “Marketing in Duitsland” |
11:25 uur | Q&A |