FAQ

Staat uw vraag er niet bij? Mailt u dan naar duitslanddag@dnhk.org

Aanmelding & e-ticket

Tot wanneer is de bezoekersaanmelding geopend?

Registratie voor deelname is tot aan de dag voor het event, te weten t/m 8 oktober, mogelijk op deze pagina.
Heeft u de aanmeld-deadline gemist? Op 10 oktober kunt u zich op locatie nog registreren met een betalingsverplichting van 95 euro per ticket.

Moet ik een ticket hebben om de Duitslanddag te bezoeken?

Om de Duitslanddag te bezoeken heeft u een ticket nodig. U kunt uw e-ticket aanvragen op deze pagina. Hier vindt u ook de deelnamevoorwaarden.

Hoeveel kost een ticket voor de Duitslanddag?

Een ticket voor de Duitslanddag heeft een waarde van 95 euro (excl. BTW).
Wilt u met uw bedrijf de Duitse markt op of uw activiteiten uitbreiden? Dan is deelname gratis met max. 3 personen. U kunt zich hier registreren.

Wilt u meer collega’s uitnodigen? Dat kan! U betaalt dan 95 euro (excl. BTW) per extra deelnemer. De tickets voor eventuele extra deelnemers kunt u aanvragen via duitslanddag@dnhk.org.Heeft u per ongeluk meer dan drie deelnemers aangemeld? Dan ontvangt u van ons schriftelijk bericht en worden de extra tickets in overleg met u geannuleerd of in rekening gebracht.

Bent u geinteresseerd in deelname, maar uw bedrijf behoort niet tot de initiele doelgroep van de Duitslanddag? U kunt via deze pagina een ticket aanvragen voor 95 euro (excl. BTW).

Kijk hier voor de volledige deelnamevoorwaarden.

 

Waar kan ik een ticket aanvragen?

Tickets voor de Duitslanddag kunnen op deze pagina aangevraagd worden.

Ik ben mijn ticket kwijt, wat moet ik doen?

De e-tickets worden begin oktober verzonden. Checkt u na die tijd a.u.b. eerst uw spamfilter. Heeft u geen mail ontvangen of kunt deze niet terugvinden? Op de dag voor het evenement, op 9 oktober, ontvangt u van ons nogmaals een mail met uw ticket.

Heeft u vragen over uw ticket? Neem dan contact met ons op via duitslanddag@dnhk.org.

Kan een collega met mijn e-ticket deelnemen?

Uw e-ticket bevat uw persoonlijke registratie voor de Duitslanddag met naam voor op uw badge ter plaatse.  Dit e-ticket staat op naam en kan daarom niet door een collega worden gebruikt. Uw collega dient zichzelf te registreren voor de Duitslanddag.

Kan ik extra tickets kopen?

Per bedrijf kunt u drie gratis tickets bestellen, indien u zelf de Duitse markt wilt betreden resp. wil doorgroeien (zie deelnamevoorwaarden). Wilt u meer collega’s uitnodigen? Dat kan! U betaalt dan 95 euro (excl. BTW) per extra deelnemer. De tickets voor eventuele extra deelnemers kunt u aanvragen via duitslanddag@dnhk.org.

 

 

 

Programma

In welke taal is het programma van de Duitslanddag?

De Duitslanddag vindt grotendeels in het Nederlands plaats. Een aantal sprekers zal in de Duitse of Engelse taal presenteren.

Wat is het verschil tussen een infosessie en een themasessie?

De infosessies zijn korte presentaties van adviseurs en dienstverleners, die u gedurende 15 tot 20 minuten bijpraten over o.a. juridische processen, culturele verschillen, personeelsvraagstukken en marktbetreding.
Een themasessie heeft een branche-focus of overkoepelend thema. Hier staat gedurende 75 minuten ervaringsuitwisseling centraal: ondernemers en experts delen tips uit de praktijk en bieden inspiratie voor uw eigen Duitsland-ambitie.

Ik weet niet meer voor welke programma-onderdelen ik mij heb aangemeld. Hoe kan ik dit zien?

Bij registratie voor de Duitslanddag heeft u mogelijk themavoorkeuren bij ons aangegeven, maar nog geen definitieve workshopkeuze gemaakt. U kunt tijdens de Duitslanddag de sessies van uw keuze bezoeken.

 

Locatie

Hoe bereik ik de Rijtuigenloods in Amersfoort?

De Duitslanddag vindt dit jaar plaats in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Het adres is:

De Rijtuigenloods

Piet Mondriaanplein 61

3812 GZ Amersfoort

 

Hier vindt u een routebeschrijving.

Is er parkeergelegenheid bij de locatie?

U kunt uw auto parkeren op het parkeerterrein van de de Rijtuigenloods. Als de parking vol is kunt u uitwijken naar een betaalde parking op loopafstand: Q-park P+R Piet Mondriaanplein, 3818 LG Amersfoort.

Waar vindt de Duitslanddag plaats?

Duitslanddag 2024 vindt plaats in de Rijtuigenloods in Amersfoort.

Het adres is:

Piet Mondriaanplein 61

3812 GZ Amersfoort

 

Deelname & voorwaarden

Wat zijn de deelnamevoorwaarden voor de Duitslanddag 2024?

De deelnamevoorwaarden vindt u hier.

Hoe kan ik mij afmelden?

Jammer dat wij u niet langer mogen verwelkomen. U kunt zich afmelden per e-mail aan duitslanddag@dnhk.org.
Heeft u desondanks nog vragen over uw activiteiten op de Duitse markt en wenst hierover advies? Geef het gerust in deze e-mail aan ons door en wij nemen contact met u op.

Wat gebeurt er met mijn gegevens na aanmelding?

Uw gegevens worden opgeslagen in het CRM-systeem van de DNHK. Hierin wordt u vermeld als deelnemer van de Duitslanddag 2024. Uw naam, bedrijf, e-mailadres en persoonlijke programma worden eenmalig versleuteld doorgegeven aan onze registratiepartner. Deze gegevens mogen door hen niet voor andere doeleinden worden gebruikt.

Gegevens die u achterlaat op www.duitslanddag.nl worden beheerd en verwerkt door de DNHK. De privacyverklaring van de DNHK vindt u hier.

 

Dag van de Duitse Taal

Wat is de Dag van de Duitse Taal?

De Dag van de Duitse Taal is een initiatief van de ‘Actiegroep Duits’ om het belang van de Duitse taal onder de aandacht te brengen bij scholieren en opleidingen. Meer informatie vindt u op http://machmit.nl/over-ons/over-de-actiegroep

Waarom vindt de Dag van de Duitse Taal tegelijk plaats met de Duitslanddag?

Met een betere kennis van de Duitse taal vormen de scholieren van vandaag waardevolle toekomstige medewerkers van Nederlandse bedrijven, die actief zijn in Duitsland.
De koppeling van de beide initiatieven leidt ertoe dat de DNHK gezamenlijk met de partners van beide evenementen de zakelijke kansen in Duitsland en het belang van de Duitse taal versterkt onder de aandacht kan brengen de ondernemers, overheid, scholen en scholieren.