Droogcabine
Droogcabine

Tips voor een gezonde marktentree in Duitsland: kennissessie health & lifesciences

Voertaal: Nederlands

In de gezondheidszorg wordt grensoverschrijdend intensief samengewerkt tussen ziekenhuizen en zorginstellingen. Daarnaast bestaan erop bedrijfsniveau al veel Duitse en Nederlandse samenwerkingsinitiatieven gericht op innovatie van de sector. Welke kansen liggen hierin voor u?

Of het nu gaat om consumentenproducten, apps, technologische vernieuwingen, diagnostiek of verbruiksartikelen. Nederlandse ondernemers zijn van oudsher innovatief, praktijkgericht en flexibel. Dat komt ook binnen de health-sector goed van pas. In deze sessie bespreken we hoe u deze voordelen benut.

Daarnaast zijn er ook een aantal valkuilen waar we u graag op attent maken. De Duitse markt stelt in veel gevallen ander eisen óf de eindgebruiker heeft andere verwachtingen en vragen. Gemiddeld genomen zal een Duitse arts of patiënt mogelijk terughoudender zijn om geheel nieuwe middelen uit te proberen. Voor toelating van uw product op de Duitse markt worden in veel gevallen bovendien striktere eisen gesteld.

Hoe kunt u hier mee om gaan? Of nog beter: hoe kunt u al vooraf anticiperen? Dat delen experts en ervaringsdeskundigen uit eerste hand met u. Uiteraard kunt u ook uw vragen stellen om een realistische verwachting voor uw marktbetreding of – verdieping te ontwikkelen. Meer informatie over het programma en sprekers volgt binnenkort.