11 OKTOBER 2022 | DE RIJTUIGENLOODS AMERSFOORT

De Duitslanddag is hét evenement over zakendoen in Duitsland. Met 800 bezoekers, een volle beursvloer en drukbezochte kennis- en inspiratiesessies kijken wij terug op een succesvolle 5e editie van de Duitslanddag. De volgende editie vindt plaats in 2024. De Duitslanddag is een initiatief van de Duits-Nederlandse Handelskamer. Wilt u meer informatie over de Duitse markt? Of wilt u zich aansluiten bij het grootste Duits-Nederlandse zakelijke netwerk? Kijk dan op dnhk.org.

LAATSTE NIEUWS

Succesvolle Duitslanddag

De Duitslanddag, die alweer voor de vijfde keer werd georganiseerd, was een groot succes. Via inspiratiesessies, paneldiscussies, infosessies en de goedgevulde beursvloer, informeerden zo’n achthonderd ondernemers zich op alle mogelijke vlakken informeren over de Duitse markt. In een sfeervolle industriële ambiance, tussen authentieke spoorbielzen en historische wagons, was bovendien volop mogelijkheid om te netwerken. De…

LIDL: Een Duitse, duurzame retailer die in Nederland blijft groeien

Op zoek naar expertise op de Nederlandse en Duitse discountermarkt? Quirine de Weerd bekleedde de afgelopen negen jaar verschillende functies bij de internationale supermarktgigant Lidl. Sinds 2019 is ze als Sr. Manager Corporate Social Responsibility and Relations verantwoordelijk voor duurzame strategie van Lidl Nederland. DNHK sprak haar over de transformatie van het bedrijf naar een…

Special guest: das Supertalent Chantal Janzen

We zijn er trots op dat we Chantal Janzen als special guest mogen ontvangen op de Duitslanddag. Chantal is een echte alleskunner. Ze schittert in musicals en op het witte doek, produceert haar eigen TV-shows en heeft haar eigen lifestylemerk &C. Ze is niet alleen succesvol in eigen land: inmiddels timmert Chantal Janzen ook in…

Een versmelting van werkculturen

Hoe zorg je voor een soepele integratie van Duitse en Nederlandse teams? Manja Behrens, foodspecialist met ervaring in het begeleiden van merken en huismerken in de levensmiddelenhandel, heeft de antwoorden. Behrens is Marketing Manager bij HOMANN Salate, sinds 2021 een Duitse dochteronderneming van het Nederlands-Belgische voedingsmiddelenconcern Signature Foods, waaronder ook Johma Salades vallen. Hoe krijg…

Duitse mobiliteitsspeler met Nederlandse geschiedenis

VDL Bus & Coach Germany (onderdeel van VDL Groep) bestaat sinds 2010, maar is begonnen vanuit een Nederlands bedrijf. Inmiddels zijn ze een grote speler in Duitsland en hebben daar diverse prijzen gewonnen. Wij gingen in gesprek met Boris Höltermann, Managing Director van VDL Bus & Coach Germany, over hun aanpak.  In 2003 zijn jullie…

Coolblue op de Duitse markt

Online retailer Coolblue heeft eind augustus de tweede Duitse winkel in Essen geopend. Daarmee wordt ook de infrastructuur verder onder handen genomen: Vanaf nu bezorgt Coolblue kleine pakjes in en rond Essen met de fiets. Voldoende reden voor de DNHK om met Bart van der Vis, Director of Coolblue Germany, in gesprek te gaan over…

DELA bouwt voort op Duits potentieel

De open communicatiecultuur, de informele toon en de maakbaarheidsmentaliteit van Nederlandse bedrijven – dat is wat Walter Capellmann, hoofdvertegenwoordiger van de Duitse vestiging van DELA Verzekeringen N.V., mooi vindt aan Nederlandse bedrijven. DELA werd in 1937 in Eindhoven opgericht en is een van de toonaangevende uitvaart- en verzekeringsmaatschappijen in Nederland met een focus op overlijdensrisicoverzekeringen.…

Verzekeren in Duitsland

Elk land heeft zijn eigen gebruiken, regels en wetgeving. Dat geldt ook voor Duitsland en zeker ook bij verzekeringen. Wanneer een Nederlands bedrijf de stap naar de oosterburen maakt, moet daar rekening mee worden gehouden. Van Luin adviseert bedrijven op het gebied van risicomanagement en internationaal zakendoen en zijn daarom aanwezig op de Duitslanddag. Wij…

PARTNERS