10.00 - 11.00
Workshop
B
Peter Zijlstra
Manager Marketing Communication
Mercedes-Benz Cars

Van producent naar mobiliteitsaanbieder – Charging the future

Voertaal: Nederlands

De wereld verandert op topsnelheid. Dit stelt hogere en soms ook totaal andere eisen aan producenten. Leer van een ster in zijn branche hoe de transformatie van een traditionele producent naar een `serviceaanbieder met producten` kan lukken.

In deze workshop wordt aan de hand van de case Mercedes-Benz toegelicht hoe dit proces met succes kan worden voltooid. Mercedes-Benz zegt hierover: Klanten en prospects krijgen andere behoeftes en verwachtingen. We moeten anders werken, meer nieuwe producten en services aanbieden. We moeten anders communiceren. Sneller, always on, real time en one to one. En de concurrentie komt nu ook uit andere sectoren. Wat is ons antwoord? Hoe blijven we ook op langere termijn concurrerend? Een insight van waar Mercedes-Benz allemaal mee bezig is.

Over de spreker:
Peter Zijlstra was als kind altijd al bezig met auto´s. Hij moest en zou later dan ook ´iets´ met auto´s gaan doen. Dus de opleiding werd het Instituut voor Automobiel Management in Driebergen. Daar is door een ex IBM marketing man ook de liefde voor Marketing ontstaan. Vanaf dat moment was de missie om een leuke marketing job te vinden bij een automerk/importeur. En dat is tot nu toe goed gelukt. Via Mazda, Daewoo, Peugeot werkt hij nu al 11 jaar voor Mercedes-Benz. Eerst alleen in Nederland, nu voor de BeNeLux vanuit Brussel. Ik vind het leuk om mijn passie voor het vak en het merk Mercedes te delen met anderen. Een nieuwe missie is om de interne organisatie enthousiast te krijgen over alle veranderingen waar Mercedes momenteel mee bezig is. Ik ben zelf member van een selecte groep mensen wereldwijd, die vorm hebben gegeven aan de nieuwe Leadership cultuur. Mijn beste werkervaring ever.

 

PARTNERS