10.15 - 10.30
Best practice,
Loods 7

“Ieder Duits bedrijf heeft baat bij 1 à 2 Nederlanders... maar ook niet meer dan 2.”

Voertaal: Nederlands

Bedrijfskundige Jaap Schalken werkte het overgrote deel van zijn carrière in Duitsland.  Kort na zijn afstuderen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam startte hij als jonge ambitieuze medewerker bij ARAL AG in Duitsland. Naar eigen zeggen een ‘typische Hollander’ in een oer-Duits bedrijf. Zijn Nederlandse charme werd gewaardeerd en hij groeide door tot directeur van de horeca poot van de oliemaatschappij; Aral Pananino. In deze positie was hij reeds franchise-partner van Burger King Deutschland. In 2001 wisselde hij naar Burger King corporation, waar hij bijna 3 jaar als General Manager voor Europa de scepter zwaaide. Daarna stapte hij over naar de Duitse bakkerijconcern Kamps AG als COO. In 2010 deed hij als CEO een management buy out voor de Bakkerijketen van het Bedrijf, Kamps GmbH en verkocht het bedrijf weer in 2015 aan de Franse Groupe Le Duff. In 2016 legde hij deze functie neer, maar bleef als aandeelhouder en adviseur betrokken bij Le Duff Germany, de moedermaatschappij van Kamps. In deze periode legde hij zijn focus op internationale expansie van het bedrijf en uitbreiding van de retail-activiteiten binnen Duitsland. Daarnaast is Jaap Schalken associate partner bij Gilde Equity Management Benelux, is eigenaar van Olandese BV, de masterfranchise in Nederland van de formule L’Osteria en adviseert op basis van zijn rijke internationale ervaring retail- en groothandelbedrijven.

> Jaap Schalken spreekt ook in het openingspanel

PARTNERS