10.00 - 10.15
Best practice,
Loods 7
Pim van Hamersveld
Global Sales Manager
Berg Toys

"Duitsland biedt ongekend potentieel voor kwaliteitsmerken."

Voertaal: Nederlands

Producent van buitenspeelgoed, skelters en trampolines Berg Toys is inmiddels in ruim 60 landen erg succesvol. Eén van de redenen hiervoor is de succesvol gekozen Duitsland-strategie van het bedrijf uit Ede. Een avontuur dat eigenlijk vrij toevallig begon: Global Sales Manager Pim van Hamersveld vertelt in deze sessie hoe de Berg-skelters eerst via-via in Duitsland belandden, waardoor de vraag vrijwel vanzelf ontstond. Berg Toys startte met een importeur en breidde al snel uit naar een compleet Duits verkoopteam. De voordelen van een lokale contactpersoon en bij voorkeur een Duitser voor de Duitse markt heeft zijn vruchten afgeworpen. Inmiddels heeft het bedrijf een sterke concurrentiepositie bij de Oosterburen verworven – met name in de nabij gelegen regio’s Noordrijn-Westfalen en Nedersaksen evenals Zuid-Duitsland. Inmiddels staat Berg Toys op o.a. de Spielwarenmesse in Nürnberg tussen grote merken als Kettler en heeft partners zoals Fendt en BMW. Kwaliteit, technologie, betrouwbaarheid en het spreken van de taal van de klant (letterlijk en figuurlijk) waren van groot belang om deze positie te verwerven. In deze best practice sessie ervaart u meer over de Duitsland-strategie van Berg Toys en licht Pim van Hamersveld toe hoe deze strategie over de hele wereld ook voor uw bedrijf kan werken

PARTNERS

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies" om u de beste surfervaring mogelijk te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten